Ensino
Disciplinas
2021/2022 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Probability Theory and Stochastic Processes (Masters in Mathematical Finance - 1º sem.)
- Matemática Discreta (Disciplina optativa das licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 2º sem.)
- Análise Matemática IV (Licenciatura em Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 2º sem.)
2020/2021 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Probability Theory and Stochastic Processes (Masters in Mathematical Finance - 1º sem.)
- Matemática Discreta (Disciplina optativa das licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 2º sem.)
- Stochastic Processes and Applications (Licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 2º sem.)
2019/2020 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática I (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática Discreta (Disciplina optativa das licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 2º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
- Mathematics II (Licenciaturas em Economics, Finance e Management - 2º sem.)
2018/2019 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática I (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática Discreta (Disciplina optativa das licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
2017/2018 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática I (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática Discreta (Disciplina optativa das licenciaturas em Economia, Finanças, Gestão e Matemática Aplicada à Economia e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
2016/2017 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática I (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
2015/2016 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
2014/2015 ( ISEG Lisbon School of Economics & Management):
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciaturas em Economia, Finanças e Gestão - 2º sem.)
- Matemática II (Licenciatura em Gestão do Desporto - Licenciatura partilhada entre o ISEG e a FMH Faculdade de Motricidade Humana da Universidade de Lisboa - 2º sem.)
2011/2012 ( FCUL - Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa):
- Matemática para Biólogos (Licenciatura em Biologia - 1º sem.)
- Análise Infinitesimal II (Licenciaturas em Bioquímica, Química e Química Tecnológica - 2º sem.)
2010/2011 ( FCUL - Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa):
- Matemática I (Licenciatura em Geologia - 1º sem.)
- Álgebra II (Licenciatura em Matemática - 2º sem.)
2009/2010 ( FCUL - Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa):
- Números e Funções (Disciplina optativa para todas as licenciaturas - 1º sem.)
- Matemática II (Licenciatura em Geologia - 2º sem.)
An inspiration
It seems to me that educated people should know something about the 13-billion-year prehistory of our species and the basic laws governing the physical and living world, including our bodies and brains. They should grasp the timeline of human history from the dawn of agriculture to the present. They should be exposed to the diversity of human cultures, and the major systems of belief and value with which they have made sense of their lives. They should know about the formative events in human history, including the blunders we can hope not to repeat. They should understand the principles behind democratic governance and the rule of law. They should know how to appreciate works of fiction and art as sources of aesthetic pleasure and as impetuses to reflect on the human condition.
On top of this knowledge, a liberal education should make certain habits of rationality second nature. Educated people should be able to express complex ideas in clear writing and speech. They should appreciate that objective knowledge is a precious commodity, and know how to distinguish vetted fact from superstition, rumor, and unexamined conventional wisdom. They should know how to reason logically and statistically, avoiding the fallacies and biases to which the untutored human mind is vulnerable. They should think causally rather than magically, and know what it takes to distinguish causation from correlation and coincidence. They should be acutely aware of human fallibility, most notably their own, and appreciate that people who disagree with them are not stupid or evil. Accordingly, they should appreciate the value of trying to change minds by persuasion rather than intimidation or demagoguery.
I believe (and believe I can persuade you) that the more deeply a society cultivates this knowledge and mindset, the more it will flourish. The conviction that they are teachable gets me out of bed in the morning.
Steven Pinker in The trouble with Harvard, New Republic, 09/04/2014